Starostwo Powiatowe

w Pleszewie

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie

     

"Wszyscy, z definicji, jesteśmy konsumentami. Konsumenci stanowią największą grupę ekonomiczną w gospodarce, wpływającą oraz pozostającą pod wpływem prawie każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej... Ale są oni jedyną ważną grupą, której zdanie często nie jest wysłuchane".

John F. Kennedy, 15 marca 1962 r.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pleszewie
Starostwo Powiatowe w Pleszewie
ul. Poznańska 79 budynek D
parter, pokój nr 303

tel. (62) 7429 – 687- biuroRzecznika
tel. (62) 7429 – 652 - sekretariat Starostwa
e-mail:konsumenci@powiatpleszewski.pl

Godziny pracy:

poniedziałek - środa: 7:30 – 15:30
czwartek: 7:30 -13:30

 

 

 

 

RZECZNIK KONSUMENTÓW ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI Z ZAKRESU:

  1. Umów sprzedaży.
  2. Umów o świadczenie usług przez "fachowców":
    1. Serwisy naprawcze,
    2. Firmy świadczące usługi remontowe,
    3. Wykonawców mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie,
    4. Rzemieślników świadczących usługi.
  3. Umów o świadczenie usług.
  4. Umów telekomunikacyjnych.
  5. Umów turystycznych.
  6. Umów przewozowych i pocztowych.
  7. Umów bankowych.
  8. Umówna dostawę energii elektrycznej.

RZECZNIK NIE ZAJMUJE SIĘ SPRAWAMI:

Roszczeń przedsiębiorców."Przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna, ale także osoba fizyczna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową" (art. 431 kodeksu cywilnego). Przedsiębiorcy poszukujący pomocy prawnej w dochodzeniu swych roszczeń powinni zwrócić się do radcy prawnego. Wyszukiwarka radców prawnych dostępna jest na stronie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie http://rejestrradcow.pl/rw/

Ochrony danych osobowych - zastrzeżenia dotyczące naruszenia danych osobowych można zgłaszać do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Infolinia 606 950 000, czynna w dni robocze od: 10:00 - 13:00. Adres: ul. Stawki 2; 00-193 Warszawa, więcej informacji: https://uodo.gov.pl

Ochrony dóbr osobistych- osoby, których dobra osobiste zostały naruszone powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata. W niektórych sprawach dotyczących naruszenia dóbr osobistych można zgłaszać się do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, adres Aleja Solidarności 77, 00 - 090 Warszawa, Informacyjna infolinia obywatelska: 800 676 676, czynna: w poniedziałek w godz. 10.00 - 18.00, od wtorku do piątku w godz. 8.00 - 16.00, więcej informacji: www.rpo.gov.pl

Ochrony praw pacjentów NFZ - w sprawach o naruszenie praw pacjenta można zgłaszać się do Rzecznika Praw Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa.
Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800-190-590, czynna pn. - pt., w godz. 8.00 - 20.00, http://www.bpp.gov.pl

Ochrony praw ubezpieczonych - Rzecznik Finansowy, adres: Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, www.rf.gov.pl

Ochrony praw członków spółdzielni mieszkaniowych - członkowie spółdzielni powinni dochodzić swoich roszczeń od spółdzielni w trybie opisanym w statucie spółdzielni, a po wyczerpaniu drogi wewnątrz spółdzielczej – przed sądem. W niektórych sprawach pomocy udzielić może Krajowa Rada Spółdzielcza; adres: ul. Jasna 1A, 00-013 Warszawa, więcej informacji: www.krs.com.pl

Prawa pracy - Okręgowy Inspektorat Pracy w Poznaniu Oddział Ostrów Wielkopolski,
ul. Grabowska 29, 63-400 Ostrów Wielkopolski, tel. 62 73 74600.

W sprawie sporów z organami administracji publicznej - osoby poszukujące pomocy prawnej powinny zwrócić się do radcy prawnego albo adwokata.

INFORMACJA O PLIKAC COOKIES (Ciasteczka)

Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tą stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Zrozumiałem.

Zrozumiałem