Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet. Zgłoś incydent pod adresem http://incydent.cert.pl i najbliższej jednostce Policji. Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.
Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową. Przedsiębiorco - zgodę klienta musisz mieć zanim do niego zadzwonisz.
W poniedziałek po południu ruszy szkolenie dla konsumentów z polubownego rozwiązywania sporów wraz z konkursem. Sprawdź na www.biedronka.pl. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończą quiz, otrzyma voucher rabatowy o wartości 10 zł. Te działania to efekt decyzji UOKiK w związku z niewłaściwymi procedurami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez przedsiębiorcę.
UOKiK ostrzega przed systemami funkcjonującymi na portalu FutureNet oraz platformie reklamowej FutureAdPro – to mogą być piramidy. Prezes urzędu wszczął postępowanie i postawił zarzuty firmom, które są administratorem tych portali. Śledztwo prowadzi też Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu.
Rzecznicy konsumentów pomagają już od 20 lat. Prezes UOKIK wyróżniił 30 z nich. Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika.