

Dbając o bezpieczeństwo seniorów Zakład Ubezpieczeń Społecznych podjął współpracę z Policją i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W piątek, 26 października br. w Biurze Terenowym ZUS w Pleszewie, w ramach ogólnopolskiego DNIA SENIORA zorganizowano stoisko informacyjne Policji, Banku Pocztowego, Banku Spółdzielczego oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pleszewie. Osoby starsze, ze względu na swój wiek, ufność oraz ograniczony dostęp do informacji o nowych metodach działań nieuczciwych przedsiębiorców narażone są w sposób szczególny na nieuczciwe praktyki rynkowe.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Małgorzata Nadera przestrzegała przed nadmierną ufnością i prosiła o zachowanie wzmożonej ostrożności podczas wizyt akwizytorów. Udzielała porad prawnych z zakresu m.in. zwrotów towarów zakupionych w lokalu przedsiębiorstwa, prawa do odstąpienia od umów zawartych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa; reklamacji towarów wadliwych z tytułu rękojmi i gwarancji. Rzecznik przestrzegała przed podpisywaniem umów bez czytania i zrozumienia ich treści, nieprzemyślanymi zakupami podczas pokazów, czy osobami podszywającymi się pod ich sprzedawcę prądu, dostawcę telewizji oraz zapraszającymi na rzekome bezpłatne badania lekarskie.