Starostwo Powiatowe

w Pleszewie

KALENDARIUM STAROSTY PLESZEWSKIEGO

  • 14 kwietnia 2024 r.

    Starosta Pleszewski Maciej Wasielewskibył na oficjalnym otwarciu Wiosennych Targów Rolno-Ogrodniczych „AGROMARSZ”...

    Czytaj więcej...

POWIAT PLESZEWSKI
Herb i Flaga Powiatu PleszewskiegoHistoria powiatu pleszewskiegoNORDIC WALKING W POWIECIE PLESZEWSKIMInteraktywna mapa Powiatu PleszewskiegoNasz partner - Powiat AmmerlandPowiat Pleszewski na facebookuNasz serwis archiwalny

LIDL POLSKA WYKONUJE DECYZJĘ UOKIK

Ruszyła platforma edukacyjna dla konsumentów oraz szkolenia dla rzeczników. Sprawdź na www.portaledu.lidl.pl. To działania sieci dyskontów Lidl Polska w związku z wykonaniem decyzji UOKiK.

Decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy kampanii marketingowej przeprowadzonej przez sieć dyskontów jesienią 2016 roku. Zgodnie z zasadami promocji, klienci Lidla mogli w terminie 30 dni od zakupu zwrócić towar w dowolnym sklepie tej sieci. Oddając produkty, konsumenci musieli pokazać paragon oraz opakowanie towaru, przy czym zawartość mogła być częściowo zużyta. Sieć dyskontów zakończyła akcję promocyjną nagle po niespełna dwóch tygodniach, mimo że regulamin przewidywał, że musi to zrobić z tygodniowym wyprzedzeniem, podając informacje na swojej stronie internetowej. UOKiK uznał, że działanie spółki mogło stanowić praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Spółka zadeklarowała, że polubownie rozwiąże sprawę i zobowiązała się m.in. do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla klientów oraz szkoleń dla rzeczników konsumentów. UOKiK przyjął warunki zobowiązania.

Quiz wiedzy

Lidl Polska na www.portaledu.lidl.pl przygotował program edukacyjny dla swoich klientów. Jego celem jest zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu praw konsumenckich. Część szkoleniowa, przygotowana została w formie platformy e-learningowej pod okiem Federacji Konsumentów. Obejmuje takie tematy jak m.in.: reklamacja, pozasądowe rozpatrywanie sporów, bezpłatna pomoc konsumencka oraz roszczenia wobec przedsiębiorców stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Akcja edukacyjna trwa od 12 listopada do 3 grudnia br.

Szkolenia

UOKiK zobowiązał spółkę Lidl Polska również do przeprowadzenia ośmiu jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów oraz Inspekcji Handlowej. Wśród tematów znalazły się m.in.: reklama agresywna czy sprzedaż konsumencka (rękojmia za wady, gwarancja). Warsztaty odbyły się na przełomie września i października w ośmiu miastach: Białymstoku, Gdańsku, Bydgoszczy, Kielcach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Były prowadzone przez pracowników Federacji Konsumentów oraz wybranych ekspertów specjalizujących się w tematyce konsumenckiej.

Spółka Lidl Polska musi systematycznie informować UOKiK o wykonaniu nałożonych zobowiązań. Szczegóły dostępne w wydanej decyzji.

źródło: www.uokik.gov.pl 

INFORMACJA O PLIKAC COOKIES (Ciasteczka)

Nasza serwis internetowy używa plików cookies (tzw. ciasteczka) oraz innych technologii w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie akceptujesz stosowanych przez nas technologii, powinieneś natychmiast opuścić tą stronę. W przeciwnym wypadku kliknij na przycisk Zrozumiałem.

Zrozumiałem